2. 02-03-2015 - Reisverslag uit Corindi, Australië van Donna en Tara Doeswijk - WaarBenJij.nu 2. 02-03-2015 - Reisverslag uit Corindi, Australië van Donna en Tara Doeswijk - WaarBenJij.nu

2. 02-03-2015

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna en Tara

02 Maart 2015 | Australië, Corindi

Daar is reisverhaal nummer 2 alweer! Een ding kan ik met zekerheid zeggen: wat gaat de tijd hier snel. We zitten hier alweer bijna 5 weken. Het lijkt daarentegen wel al veel langer geleden dat ik mijn laatste Nederlandse koffie dronk (die ik overigens wel echt mis, de koffie hier is echt heel anders!).

We zijn inmiddels een week lang bij Annemieke en Karl geweest (onze nicht en haar man). Zij wonen in de Hunter Valley, zo'n 3,5 uur rijden vanaf Sydney in noordwestelijke richting. We hebben daar echt een geweldige week gehad. Ten eerste was het super om hen weer te zien en ten tweede is de omgeving totaal anders van Sydney en andere steden. Ze wonen op het platteland en hebben zelf ook een aantal paarden, kippen, eenden, honden, koeien een kat en zelfs een slang. De eerste dag heeft ze ons mee genomen naar hun werk in de mijnen, Karl en Annemieke werken daar allebei. Een interessant beroep en leuk om eens van dichtbij te zien en horen hoe het in de mijnindustrie eraan toe gaat. Iets wat je als backpacker normaal niet snel zal meemaken, maar wat toch een groot deel beslaat van de Australische economie (zie foto's onderaan de pagina).

De rest van de week zijn we gaan kayakken op de dam (foto's onderaan), hebben we mooie wandelingen gemaakt en hebben we gepicknickt in een mooi natuurgebied waar de honden gezellig meegingen. Daarnaast zijn we ook nog naar het National Park 'Barrington tops' geweest, waar we onze eerste wilde koala hebben gezien (zie foto's)! Op de laatste dag zijn we samen met Annemieke en Karl naar Newcastle geweest en zijn we naar Stockton beach geweest met de 4WD. Meerdere auto's kwamen vast te zitten en Karl heeft dan ook geholpen om deze mensen uit het zand te trekken. Dit heeft zo'n 2 uur geduurd. Voor ons meiden een reden geweest om de champagne op het strand open te trekken! Zie wederom de foto's. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een visrestaurant en was er zelfs vuurwerk. Een perfecte, laatste avond (zie foto's).

De volgende dag hebben we, met lichte hoofdpijn van de avond ervoor, afscheid genomen en zijn Taar en ik onze weg gaan vervolgen naar Port Macquarie. Dit doen we door middel van een bus, waar we in elke stad op en af kunnen stappen (Greyhound, hop on hop off). De reis duurde 4,5 uur. Ik ben blij met deze keuze, want de bus is echt heel goed te doen! Genoeg stops, gratis Wifi (belangrijk!) en goed geregeld. Deze bus rijdt zo'n 2 á 3 keer op een dag, dus je kunt zelf een tijd uitkiezen.

In Port Macquarie hebben we drie dagen in een hostel gezeten en leuke mensen ontmoet. Er zaten ook redelijk wat Nederlanders in het hostel en hebben gezellige avonden met hen gehad. Helaas was het weer niet zo goed, veel bewolking en af en toe regen. Dit kwam nog door de cycloon die eerder die dagen in het noordoosten van Australië raasde. Eén middag hebben we mooi weer gehad en dat hebben we geweten... helaas flink verbrand (ik weet het mam, we hadden moeten smeren!).

We hebben op een van deze dagen met nog een aantal andere backpackers het Koala Hospital bezocht. Hier verzorgen vrijwilligers alle koala's die zijn binnen gekomen door een bosbrand of die bijvoorbeeld door een hond zijn gepakt. Het was erg indrukwekkend om hun werk te zien, omdat sommige koala's er soms echt slecht aan toe waren toen ze binnen kwamen.

Na Port Macquarie hebben we twee nachten verbleven in een hostel in Coffs Harbour, zo'n 2,5 uur met de bus naar het noorden vanaf Port Macquarie. Leuk hostel, leuke mensen! Een van de avonden zijn we nog gaan stappen. De volgende dag zijn Taar en ik naar Dolphin Marine Magic geweest, waar ze verschillende dolfijnen- en zeeleeuwenshows hadden en waar je de dieren mocht voeren.

De dag daarna heeft onze nicht Danielle ons op gehaald bij het hostel. Super leuk om haar weer te zien! Zij woont met haar man Mark in Corindi, zo'n 25 minuten rijden vanaf Coffs Harbour. Ze wonen op een erg leuke plek, op 2 minuten lopen vanaf het strand. We zijn dan ook tot nu toe nog elke dag naar het strand gegaan en heeft Mark de dappere poging gedaan om ons te leren surfen! Het gaat ons nog best goed af, alleen de spierpijn de eerste dagen was niet te doen!! Deze week blijven we nog bij hen en zal onder andere het surfavontuur vervolgd worden...

Liefs,
Donna

• 02 Maart 2015 - 14:25

Tante Ada:

Hallo Donna en Tara !!

Wat een leuk verslag hebben jullie gemaakt. En wat hebben jullie al veel gezien en beleefd. Prachtige foto's, ik zou zó naar jullie toe willen komen. Fijn dat jullie nichten en familie ontmoeten en zo hartelijk ontvangen worden. Ik wens jullie nog heel veel plezier toe !! Geniet ervan, meiden !!
    Ook groetjes van ome Kees, maar vooral van tante Ada.

• 02 Maart 2015 - 21:48

Amanda:

Super leuk meiden! Geniet ervan X

• 05 Maart 2015 - 12:54

Paula Berbee:

Hallo Donna en Tara.
    Reisverhaal 1 heb ik gemist.
    Wat hebben jullie al veel leuke dingen gedaan.
    Jullie zien er ook goed uit.
    Leuk om het te lezen, Donna en Tara ga zo door.
    Liefs van: Oom Frank en Tante Paula.

• 14 Maart 2015 - 18:59

John, Brigitte, Linda En Max Berbee:

Ziet er allemaal geweldig uit! Geniet ervan!

• 15 Maart 2015 - 15:15

Anco En Noor:

Super leuk om de verhalen te lezen. Veel plezier nog en geniet ervan! :-)

• 15 Maart 2015 - 19:49

Ellie:

Hoi Donna en Tara,

Eindelijk heb ik tijd gevonden om jullie weblog te lezen. Het klinkt fantastisch! Geniet van alles!

Groetjes Ellie

• 17 Maart 2015 - 19:50

Ben En Leny:

Hallo meiden,
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag.
    We hopen dat het gezellig was.
    Geniet nog van jullie reis.
    Wij volgen jullie.
    Groetjes Ben en Leny

• 17 Maart 2015 - 19:51

Andre En Seeliena:

Een paar dagen te laat, maar alsnog gefeliciteerd met jullie verjaardag. Hopen dat het een leuke dag is geweest. We blijven jullie met veel plezier volgen. Andre en seeliena