1. 10-02-2015 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Donna en Tara Doeswijk - WaarBenJij.nu 1. 10-02-2015 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Donna en Tara Doeswijk - WaarBenJij.nu

1. 10-02-2015

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna en Tara

10 Februari 2015 | Australië, Sydney

Wij weten dat er met smart gewacht werd op de verhalen en hier is hij dan: het eerste verhaal op ons blog! Ik zal voor de makkelijkheid bij het begin beginnen..

Onze vlucht van Amsterdam-Hongkong-Sydney, is prima verlopen. De service was ook goed, ook toen er tijdens de vlucht een rij schuin voor ons iemand flauw viel op de grond. Toch blijft het een lange vlucht! Om 22.00 's avonds kwamen wij aan in ons hostel in Collaroy. We werden op de kamer geplaatst met drie vreselijk irritante Duitse jongens, waardoor we die avond weinig ogen hadden dicht gedaan. Vooral Taar. De jongens gingen echter om 05.30 's ochtends weg, waardoor de kamer de komende twee dagen van ons was! Even lekker bijkomen dus.

Een van de eerste dagen zijn wij met de ferry naar Sydney gegaan om onze bankzaken en Medicare (zorgverzekering) op orde te krijgen. Daar hadden we nog al wat problemen mee, want we konden onze pinpassen niet gebruiken. We zijn die dag van bank naar bank gegaan, hebben zo'n 32 ATM's (pinautomaten) geprobeerd en 6 medewerkers van de bank gesproken, maar uiteindelijk kwam het verlossende woord en wist een lieve meneer bij de bank ons te vertellen wat het probleem was (de internationale transacties in het buitenland worden standaard geweigerd) en met een belletje naar de bank of een klik op de knop op het internet, bleek dit gelukkig opgelost.
De tweede dag hebben we rustig aan gedaan en hebben we lekker op het strand gelegen.

Na drie dagen in het hostel, kwamen onze oom en tante uit Sydney ons ophalen om vervolgens een paar weken bij hen te verblijven. Die dag was super gezellig, want onze neven met vrouw/vriendin/kinderen/honden kwamen langs. Een heerlijke dag met een lekkere Ozzie-bbq.

Een van de dagen daarna zijn we naar en rondom Katoomba/The Blue Mountains geweest: een verschrikkelijk mooie omgeving met veel groen (zie de eerste foto onderaan deze pagina). De rit was die dag lang (2,5 uur heen, 2,5 uur terug) maar was het absoluut meer dan waard.

Op zondag 8 februari zijn we naar een ontzettend mooi gebied geweest langs het strand en hebben daar een lange wandeltocht gemaakt met onze tante, neef en zijn vriendin. Het was erg warm: 37 graden (in de schaduw!!) en er was geen wolkje te bekennen. Ook dit was weer een stukje natuur wat je nooit tegen kunt komen in Nederland (Zie de tweede foto onderaan deze pagina).

Maandag 9 februari hebben Tara en ik een van de punten van onze Australian bucketlist kunnen afstrepen: het beklimmen van de Harbour Bridge! Wat een ervaring is dat! Helaas was het bewolkt, maar het was warm en daarmee fantastisch! Ik kan het absoluut iedereen aanraden die geen hoogtevrees heeft, aangezien je door sommige treden (het waren 1390 treden in totaal) heen kon kijken ;)! In totaal duurde de klim 3 uur en was 1,8 km.

Tara en ik zijn lekker bruin aan het worden. Over het algemeen is het zonnig, op een paar dagen na. De tempratuur is hier elke dag nog boven de 25 graden geweest, top dus!

Verder hebben we veel gezellige avonden met wijntjes en lekker eten. Om dat te compenseren, lopen Taar en ik veel en zijn al een aantal keer gaan hardlopen. Heerlijk om 08.00 's ochtends! De laatste keer hebben we 'iets' langer gelopen, doordat ik zeker was van een kortere route op de terugweg. Deze kortere route leverde ons een extra anderhalf uur op, aangezien wij verdwaald raakten:)! Voor de volgende keer maar de normale route...

Volgende week zondag gaan we naar onze nicht toe in de Hunter Valley. Daarna gaan wij onze echte backpackersreis beginnen!

Liefs,
Donna

• 10 Februari 2015 - 09:03

Jessie:

Wauw! Nu al super leuk om te lezen!!
    Geniet van jullie reis!

• 10 Februari 2015 - 13:51

Do:

Klinkt fantastisch meiden! Wat leuk om mee te genieten van jullie geweldige reis. Heel stoer dat jullie de Harbour Bridge zijn op gegaan. Met hoogtevrees lijkt me dat inderdaad niet handig hihi.
    Have fun!!! X Do

• 11 Februari 2015 - 00:04

Tante Ada:

Goh, Donna en Tara, wat fijn om jullie berichten te lezen. Ik was erg blij om jullie foto's te zien.
    Jullie staan op 1 foto samen zo gezellig en gelukkig. Ik zie dat jullie genieten. Wat fijn dat jullie samen zijn en samen problemen kunnen oplossen en trotseren, zoals b.v. met jullie pinpassen bij de banken.
    Wat gezellig om met de familie van jullie moeder dingen te doen en met hen op te trekken.
    Meiden, geniet nog heel veel !! Ik blijf jullie volgen.

groetjes en liefs van tante Ada (en natuurlijk ook van ome Kees !)